H πατάτα του Θ. Αθερίδη , το «κόψιμο» της Σ.Καρύδη και… η τραγωδία του Πολιτισμού!

Παρακολούθησα   την παράσταση  «Ελένη»  του Ευριπίδη που δόθηκε στο  Κάστρο της Μυτιλήνης (12-08-2008 )  .

Πραγματική απογοήτευση!!!

Ο τρόπος που επέλεξε (ο σκηνοθέτης Θοδωρής Αθρερίδης)  να παρουσιασει  το έργο του Ευριπίδη αν μη τι άλλο παραπέμπει σε κακόγουστη επιθεώρηση.

Θέλει πολύ ταλέντο για να μπορέσεις να παρέμβεις  και να δώσεις το «αρχαίο» με σύγχρονο τρόπο. Τα ευφυολογήματα τύπου «Σεφερλή»  απομακρύνουν το θεατή από το περιεχόμενο του έργου. Σκηνοθεσία με  τηλεοπτική λογική.  Απορώ με το θράσος του Αθερίδη να εμφανιστεί ως σκηνοθέτης…  Αλλά εδώ αν είσαι όνομα κάνεις ότι γουστάρεις! Πουλάς και «πατάτες»

 

Μια παράσταση με την λογική της αρπαχτής και  της πώλησης «τηλεοπτικών ονομάτων» .

Η Σμαράγδα  Καρύδη  στο ρόλο της Ελένης απαράδεκτη!!!  Κρύα και εκτός ρόλου! Περισσότερο έδινε την αίσθηση ότι δίνει τηλεοπτική συνέντευξη … καμία επαφή με το έργο! Κανένα χρώμα στην ερμηνεία της. Στείρα και επίπεδη! Ναυάγιο σκέτο.

Πολύ καλός ο Γιώργος Καπουτζίδης στο ρόλο της στο ρόλο της μάντισσας Θεονόης. Ερμηνεία κωμική και δραματική ταυτόχρονα!  Διέσωσε όσο μπορούσε την παράσταση (αν και μικρός  ο ρόλος του)

 

 

 

 

 Επίσης εξαιρετικός ο  Θανάσης Αλευράς στο ρόλο του Β αγγελιοφόρου. Ερμηνεία χωρίς υστερίες και δοσμένη με τόνους τραγικούς! Πραγματική αποκάλυψη!

 

Ο δε Γιάννης Βούρος (Θεοκλύμενος) μάταια προσπάθησε να δώσει την εικόνα του κακού βασιλέα …ερμηνεία και τα κοστούμια του  θα ταίριαζαν σε αποκριάτικο σόου!

 

Θετικό της παράστασης τα τραγούδια και η μουσική του Γιώργη  Χριστοδούλου! Χαρισματικός!

 

 
 
 
 
 

 

Και μερικές λεπτομέρειες για την χθεσινή παράσταση.

Οι διοργανωτές επέλεξαν να βάλουν το ακριβότερο εισιτηρίο των 24€ αντί των 17 € που ισχύει σε άλλες περιοχές.

Λίγο πριν την έναρξη της παράστασης η Σμαράγδα Καρύδη ζήτησε από την αντιδήμαρχο πολιτισμού του Δήμου Μυτιλήνης Βασω Χοχλάκα να την μεταφέρει σε WC εκτός θεάτρου  για την βιολογική της ανάγκη (κόψιμο?). Από τα μεγάφωνα ανακοινώθηκε ότι η παράσταση θα καθυστερήσει για τεχνικούς λόγους… (Αυτό θα πεί να είσαι να είσαι ντίβα…!) Και πραγματικά η παράσταση καθυστέρησε συνολικά  κατά 40 λεπτά!

 

Επίσης η αντιδήμαρχος πολιτισμού Βάσω Χοχλάκα σαν να είναι τσιφλίκη της οι θέσεις φρόντισε να βάλει στις θέσεις των επισήμων κάθε γνωστή της «Κατίνα» , και παιδάκια. Επίσης έδειξε πόσο σχέση έχει με τον πολιτισμό όταν κατα τη διάρκεια της παράστασης μιλούσε στο κινητό της και τραβούσε φωτογραφίες (παρόλα την απαγόρευση).

 

Δυστυχώς εδώ στη Μυτιλήνη τον πολιτισμό των αντιμετωπίζουν (οι διοργανωτές) με λογική αυτοπροβολής  και οι καλλιτέχνες με λογική «αρπαχτής»…

 

Κάποτε όσοι πραγματικά αγαπούν τον πολιτισμό και ενδιαφέροντα θα πρέπει να εκτοπίσουν αυτούς τους καραγκιόζηδες!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9 thoughts on “H πατάτα του Θ. Αθερίδη , το «κόψιμο» της Σ.Καρύδη και… η τραγωδία του Πολιτισμού!

  1. ΄Εξοχη κριτική!
    Και λίγα είπες για τον Αθερίδη. Το πόσο «μεγάλος» σκηνοθέτης είναι το διαπιστώσαμε και από τον κινηματογράφο. Αλλά βρίσκουν και τα κάνουν. Από τη μια ο λαός και από την άλλη οι (δημοτικοί) άρχοντες του κάνουν ότι είναι δυνατόν για τέτοιες καταστάσεις.

  2. Υπερβαλλεις λίγο αλλά οκ.Υπηρχαν και καλές ερμηνείες.Η μουσικη είναι του Γιώργη (κι όχι Γιάννη) Χριστοδούλου,αν δεν κάνω λάθος του τραγουδιστή και απο το ένα ψαξιματακι που έκανα,υπάρχουν και 2 τραγούδια κάπου στο myspace του!
    Λυπάμαι που στα νησια ο πολιτισμος είναι ετσι όπως λες- εχεισ πολυ δίκιο… Κρίμα.

  3. πολυ ενδιαφεροντα(!!?) αυτα που μας γραφεις…γρηγορη…
    παντως ειναι αξιοσημειωτο πως η ανωνυμια δινει το θαρρος ή καλυτερα το θρασος της γνωμης, βγαζοντας οτι κομπλεξικο και απωθημενο εχει ο καθενας!
    ζουμε σε μια δημοκρατικη χωρα και δεν νομιζω να ηρθε κανεις με την απειλη…οπλου να σε εξαναγκασει να αγορασεις το … υπερτιμημενο(????) εισητηριο της παραστασης.
    μιας παραστασης που σημειωσε μεγαλη επιτυχια, με χιλιαδες θεατες σε ολη την ελλαδα , αλλα που εσυ εκ των πρωτερων αμφισβητουσες την καλλιτεχνικη αξια του σκηνοθετη και της πρωταγωνιστριας….(αληθεια γιατι πηγες να την δεις, μαζοχιστικες τασεις ή πλεοναζων χρημα??)
    οσονα αφορα τα σχολια τα σχολια για την αντιδημαρχο και τις …»κατινες»…σε πληροφορω οτι δεν αναφερομαστε εστι σε καποιες κυριες που δεν τις γνωριζουμε και οι οποιες εχουν σιγουρα περισσοτερη αξια απο εσενα γιατι αυτος που ξεκατινιαζεται στο παραπανω κειμενο εισαι εσυ(κρινεις εξ ιδιων τα αλλοτρια?)
    δυστυχως για σενα πολλοι θελουν να γινουν βεζιρηδες στην θεση του βεζυρη, αλλα……
    αντι γι αυτο γκρινιαζουν για να γκρινιαξουν, κανουν κακεντρεχη σχολια και σαχλα ευφυολογηματα για να καλυψουν την κενοτητα των οσων λενε.
    αυτος ο τοπος εχει χορτασει απο κριτικους και ειδημονες παντως τυπου…..θα μου πεις βεβαια ο καθενας αγεται και φερεται οπως του προσταζει η λογικη του , η παιδεια του και οι αξιες του.
    αλλα οπως και να το κανεις ειναι θλιβερο οταν βλεπεις την μιζερια να διακατεχει τους ανθρωπους…….και να τρωγονται με τα ρουχα τους
    βρες κατι πιο δημιουργικο να κανεις πχ κεντημα, ραψιμο κι αν δεν εχεις να προτεινεις κατι που θα αλλαξει τα πραγματα, τουλαχιστον μην τα δηλητιριαζεις με κομπλεξικες κριτικες

  4. Καλησπέρα αγαπητέ – αγαπητή blogger! Διαβάζοντας τις σκέψεις σου σχετικά με την εν λόγω παραγωγή της «Ελληνικής Θεαμάτων», ομολογώ ότι με βρίσκεις σε πολλά σύμφωνο! και δεν καταλαβαίνω εδώ που τα λέμε για ποιό λόγο θα έπρεπε να διαφωνήσω – όπως παθιασμένα έκανε ο κ. Γρηγόρης – με μια παράσταση μετρίου επιπέδου. συμφωνώ απόλυτα ότι ερμηνευτικά και σκηνοθετικά ήταν εμπλουτισμένη από τηλεοπτικά στοιχεία πράγμα που όπως είπες κι εσύ δεν αναδείκνυε το αρχαίο κείμενο με το ουσιαστικό περιεχόμενο του. στηριζόταν ως επι το πλείστον στο ευκαιριακό χιούμορ και στο «τί πουλάει» την δεδομένη χρονική περίοδο (βλέπε η «drug queen» εκδοχή της Θεονόης, οι ήρωες του «παρα πέντε» και λοιπών τηλεοπτικών παραγωγών). η ενδυματολογική επιμέλεια ήταν σαφώς μεν κακόγουστη απόλυτα εναρμονισμένη ωστόσο με το γενικό κλίμα της παράστασης.

    ειλικρινά δεν κατάλαβα για ποιό λόγο ξέσπασε με τέτοια επιθετικότητα ο κ. Γρηγόρης. αυτούς τους ανθρώπους ειλικρινά δεν μπορεί να τους συλλάβει ο νους μου! είναι δυνατόν να προβαίνει κάποιος σε προτροπές κατά της παρακολούθησης της παράστασης λόγω αυξημένου αντιτίμου του εισητηρίου; είναι δυνατόν να ανάγει σε άτομα υψηλότερου κύρους και σοβαρότητας τους καθήμενους στην κερκίδα των επισήμων; και στην τελική όλοι γνωρίζουμε ότι όλοι οι «παρά της τοπικής Αρχής» τρεχάμενοι, χαίρουν ιδιαίτερης περιποιήσεως σε τέτοιου είδους διοργανώσεις. είναι γενικευμένο κακό που ισχύει σε όλη την ελλαδίτσα. τι να κάνουμε!

    τέλος δεν ξέρω αν θα σου φανεί παρήγορο το γεγονός ότι και στο ανέβασμα που παρακολούθησα εγώ στο Θέατρο Βράχων στο Βύρρωνα, υπήρξε αξιοσημείωτη καθυστέρηση έναρξης της παράστασης!! :-P

  5. ουυυυπς! ζητώ συγνώμη για το τραγικό λάθος που μόλις διαπίστωσα ότι έκανα! αναφερόμενος στον έξαλλο «Γρηγόρη» εννοούσα την κ. Κάτια Νομικού! τώρα μόλις συνειδητοπιήσα ότι ο Γρηγόρης είναι ο blogger! συγχωρέστε μου αυτή την σύγχηση που δημιούργησα!! :)

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: