Απόκριες ήταν και πέρασαν…

k.jpg

Μας τέλειωσε και αυτή η Απόκρια (ευτυχώς).
Ίσως το έχω γράψει ξανά αλλά η Απόκρια είναι η γιορτή που μισώ.
Όχι γιατί είναι συνδεδεμένοι με άσχημα γεγονότα της ζωής μου αλλά πώς να το κάνουμε δεν μου πάει ως γιορτή.
Στο σημείο που έχω το σοβαρότερο πρόβλημα είναι η μεταμφίεση. Η κλασική ερώτηση «τι θα ντυθείς τις Απόκριες?».
Λες και τις υπόλοιπες ημέρες του

 χρόνου δεν φοράει η πλειοψηφία την μάσκα του. «Πόσοι σηκώνουν αλήθειες με τα οστά τους?».
Βυθισμένοι στους κανόνες της κοινωνικής συμπεριφοράς , τους «καθώς πρέπει» φοράμε μάσκες διαφόρων ειδών. Οπότε τη χαρά να μου δώσει η Αποκριά? Για να μην το παίζω και άγιος τις πιο καλές μεταμφιέσεις της κάνω τις υπόλοιπες ημέρες του χρόνου. Την Αποκριά όσο καλά κι αν πέρασα δεν μου κάνει το κλικ ως γιορτή.

Οι φίλοι με λένε υπερβολικό και αντιδραστικό. Μα , ρε γαμώτο δεν το κάνω από αντίδραση. Πώς να το πω δεν έχω καλές σχέσεις με την Αποκριά.

Το άλλο θέμα που μου την σπάει είναι το διαιτολόγιο της ημέρας. Πίκλες , ταραμάς , χαλβάς , λαγάνα μου προκαλούν εμετό. Και ως καλός χριστιανός πάει καιρός που δεν ακολουθώ το συγκεκριμένο διαιτολόγιο. Η μόνη παραχώρηση που κάνω είναι να μην φάω κρέας. Αλλά το ψαράκι μου και το ουζάκι θα το χτυπήσω. Και όπως σήμερα στο μέρος που ζω ήταν υπέροχη μέρα η απόλαυση ήταν μεγαλύτερη. Ούζο , θάλασσα , ψάρι και ας είναι και Απόκριες.

Κατά τ’ άλλα οι ευχές έδιναν και έπαιρνα για καλή «Σαρακοστή». ( Η Σαρακοστή αν δεν κάνω λάθος είναι 40 μέρες μέχρι το Πάσχα?)
Άλλη μια λέξη που δεν μου αρέσει.

Αγαπητέ αναγνώστη ,
Μην νομίζεις ότι έχω τα νεύρα μου. Μια χαρά είμαι….
Και να σου μιλώ για την «ασχήμια» της Αποκριάς φταίει ότι από μικρός την πήρα με άσχημο μάτι…
Αλλά δεν είμαι αχάριστος υπήρξαν και λαμπρές Απόκριες… Απόκριες που ήταν ταξίδι ζωής…. με ανθρώπους. Τη αγάπη μου στην Ελένη…

Και αυτή η Απόκρια έδωσε το μεγάλο σημάδι.
Για τη μεγάλη επιστροφή της Σοφίας…

Σοφάκι ,

Καλώς ήρθες!!!!

One thought on “Απόκριες ήταν και πέρασαν…

  1. Πολύ καλά το έγραψες ως καλός ή (κάλος) χριστιανός…
    γιατί μόνο ένας τέτοιος μπορεί να βλέπει έτσι τις αποκριές
    και μάλλον δεν πήρες είδηση πως στις αποκριές είναι που οι περισσότεροι βγάζουνε τις μάσκες που φορούνε όλο τον χρόνο,
    έτσι έχουνε μια ευκαιρία να εκτονωθούνε.
    Όσο για τις ρίζες αυτών των εθίμων χάνονται στα βάθη των αιώνων, στις Κάρνιες και Διονυσιακές εκδηλώσεις κάθαρσης, δηλαδή πρόκειται για ελληνικές παραδόσεις τις οποίες θα έπρεπε και να τις γνωρίζουμε και να τις τιμούμε.
    Όμως μερικοί προτιμούνε να τιμούνε αλλότριες παραδόσεις και να χλευάζουνε ότι έχει σχέση με τον ελληνισμό…
    Τον οποίο δεν ανέχεται χριστιανισμός και προσπαθεί (μάταια) να τον ακυρώσει
    Δεν πρόκειται φιλαράκο….να σας γίνει η χάρη η αποκριές θα έρθουν ξανά και ξανά και…

Σχολιάστε

