Δρόμοι-Ο νέος δίσκος του Σωκράτη Μάλαμα

Κυκλοφόρησε επιτέλους ο νέος δίσκος του Σωκράτη Μάλαμα με τίτλο «Δρόμοι» στον οποίο συμμετέχει η Χαρούλα Αλεξίου.

Δεκαπέντε καινούρια τραγούδια σε μουσική Σωκράτη Μάλαμα και στίχους του ίδιου του Σωκράτη σε τρία τραγούδια, της Χαρούλας Αλεξίου σε ένα, του Δημήτρη Παπαχαραλάμπους, της Φωτεινής Λαμπρίδη, του Γιάννη Μελισσίδη και του Οδυσσέα Ιωάννου.

malamas-03-sokratis_nikoglou.jpg

Πάντα λάτρευα τα κολλήματά μου. Κι ένα από αυτά είναι και ο Σωκράτης Μάλαμας! Περισσότερα σχόλια δεν χρειάζονται , η λέξη «κόλλημα» τα λέει όλα!
Δυστυχώς εδώ που βρίσκομαι ακόμη ο δίσκος δεν έχει φτάσει… (αργά τα ζώα μου αργά…) αλλά πάντα υπάρχουν λύσεις. Ας είναι καλά οι φίλοι που ξέρουν τις αδυναμίες μου και μου έστειλαν on-line όλο το δίσκο μέχρι να τον αποκτήσω.
Οπότε η σημερινή ημέρα είναι αφιερωμένη στο «Δρόμο». Επαναληπτικές ακροάσεις τραγουδιών μέχρι να βρω … ότι κρύβουν…
Ήδη δύο από τα καινούρια τραγούδια, το «Μην πολεμάς» σε στίχους Χ. Αλεξίου που ερμηνεύει η ίδια και τα «Ξωτικά» σε στίχους Σωκράτη Μάλαμα που ερμηνεύει ο ίδιος το έχω ακούσει αρκετές φορές από το «Μελωδία» πριν από την κυκλοφορία του δίσκου.

Με το πρώτο άκουσμα θα έλεγα ότι μ αρέσει αυτή η επιστροφή του Σωκράτη στους λαϊκούς δρόμους. Από τον «Κύκλο» είχαν να ακούσω «λαϊκό» ήχο. Ίσως όπως είχε πει και ο ίδιος σε μια συνέντευξη του πριν χρόνια ότι η εποχή μας δεν έχει πια ανάγκη τον ηλεκτρικό ήχο μια και όλα είναι «ηλεκτρισμένα».

Αλλά εκείνο που κάνει τη «ζημιά» στα τραγούδια του Σωκράτη είναι οι στίχοι. Μέχρι τώρα ξεχώρισαν…

« Τα Ξωτικά – Track 3 μέσα στα ρούχα μου σε κρύβω σαν φωτιά – να χουν να λένε πως δεν σε γνώρισα ποτέ – όνειρο είναι η ιστορία μας καρδιά μου – τα ξωτικά γυρνούν τις νύχτες συντροφιά μου

«Η μάσκα» – Track 14 …. βαφτίσθηκες στην ομορφιά και σ’ είπαν αμαρτία … όποιος ζει μέσα στην πλάνη θα έχει μάθει και να χάνει… είναι πια αργά να λυπάσαι όπως έστρωσες κοιμάσαι όσους δρόμους κι αν ανοίξεις στην αρχή θα καταλήξεις… 

«Τα τσιμέντα»Track 5 πως να σταθώ να κρατηθώ να κάνω την πατέντα κι ακόμη δύναμη να βρω για να φυτρώσω λεπτό να σπάσω να τσιμέντα…

«Τα σπίτια»  Track 15όλα τα σπίτια που άλλαξα δεν τα έβαψα ποτέ μου και όσα καρφιά τους κάρφωσα στο τοίχο τα άφησα σαν λάφυρα πολέμου…

«Νυχτερινό» Track 1…τ’ αστέρι ρώτησα τι έχει μάθει ως τώρα – χίλια χρόνια μ’ άπαντα περνάνε σε μια ώρα… και πάνω ο ήλιος μια πηγή μια κόκκινη κηλίδα λάβα το φως αιμορραγεί να κάψει ότι είδα… το χώμα ρώτησα ξανά παλιά αν ήτανε σώμα και που με τα ψηλά βουνά κι αυτά θα γίνουν χώμα – κι υστέρα εσένα ρωτώ το νόημα του κόσμου και λες το χέρι σου κρατώ κι εσύ είσαι δικός μου.
 

Και το «Μην πολεμάς» –  Track 2. άσμα ασμάτων ικανό να σε οδηγήσει στο έγκλημα…

Μη πολεμάς μαζί μου για θα χάσεις
Έχουν τα όπλα σου παλίωσει από καιρό
Αν σου φωνάξω σ αγαπώ δεν θα το πιάσεις
Πάλι στο φόβο σου το ξέρω θα κουρνιάσεις
έτσι και κάνω να στο πω

Μη πολεμάς μαζί μου για θα λυγίσεις
αν μες τα μάτια σε κοιτάξω πιο βαθιά
δεν έχουν έλεος σου λέω οι αναμνήσεις
είναι παράδεισοι που θέλουν να γυρίσεις
μα εσύ διαλέγεις τη φωτιά

Μη πολεμάς μαζί μου για θ’ακούσεις
τον εαυτό σου που τον κλείδωσες καιρό
χωρίς αγάπη και την δίψα του αν νιώσεις
ποιο ποταμό ποιο δάκρυ θα βρεις να του δώσεις
να πιει νεράκι καθαρό

Μη πολεμάς μαζί μου για δε θ’αντέξεις
αν δεις πως κράτησα μακριά σου μια ζωή
με της αγάπης το σπαθί μη πας να μπλέξεις
θα δεις τη δύναμη αυτής της άγιας λέξης
που θα σου κόψει τη πνοή

Μη πολεμάς μαζί μου για θα λυγίσεις
αν μες τα μάτια σε κοιτάξω πιο βαθιά
δεν έχουν έλεος σου λέω οι αναμνήσεις
είναι παράδεισοι που θέλουν να γυρίσεις
μα εσύ διαλέγεις τη φωτιά

7 thoughts on “Δρόμοι-Ο νέος δίσκος του Σωκράτη Μάλαμα

  1. Υπέροχος ο Σωκράτης….Λατρεψα τον Δίσκο Κύκλος, αγάπησα τον Λαβύρινθο και τωρα ανυπομονω να ακούσω τον νεο του…….

  2. Υπέροχος! Μου θύμησες το δικό μου παλιό κόλλημα, το έχω ξεπεράσει αλλά δεν τον έχω αντικαταστήσει με άλλο! Ευχαριστώ…γιάννης

Σχολιάστε

