To Starbucks της «Ελευθεροτυπίας»

Το περιοδικό «Έψιλον» της Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας κυκλοφόρησε την Κυριακή 12-03-2007 με εξώφυλλο τη φωτογραφία ενός ατενίζοντος το άπειρο και κραδαίνοντας ποτήρι καφέ νεαρού – και τίτλο κεντρικού θέματος: «Η γενιά του φραπουτσίνο. Ρεπορτάζ στα στέκια των ελλήνων εφήβων και συνέντευξη με τον Αμερικάνο μελετητή του φαινομένου.» 

Αναρωτήθηκα  ποια είναι η γενιά του φραπουτσίνο και πού συχνάζουν οι έλληνες έφηβοι, αναζήτησα το σχετικό άρθρο.   -Το άρθρο βρίσκεται στο σαλόνι του περιοδικού, καταλαμβάνει χώρο 11 σελίδων (χώρια οι διαφημίσεις) κι αναφέρεται σε ένα και μοναδικό στέκι των ελλήνων εφήβων: Τα Starbucks.

 Είναι μια πρωτοφανούς χυδαιότητας, απροσχημάτιστη γκρίζα διαφήμιση της εν λόγω καφετέριας. -Επί 11 σελίδες (!), η κα Τίνα Κουλουφάκου, υπογράφουσα το περί ου ο λόγος μνημείο δημοσιογραφικής αλητείας, περιφέρεται ανά τα Starbucks της επικράτειας, παίρνει συνεντεύξεις από τους θαμώνες, ενώ κατόπιν συνομιλεί και με μελετητή του «φαινομένου Starbucks», έναν κοινωνιολόγο του γλυκού νερού. -Απουσιάζει οποιαδήποτε αναφορά σε άλλα καφέ όπου συχνάζει η νεολαία, η λέξη «Starbucks» καταγράφεται 31 (!!!!!) φορές μέσα στο άρθρο, ενώ το αίσχος συμπληρώνουν 11 μεγάλου μεγέθους φωτογραφίες, σε 8 εκ των οποίων ευτυχείς θαμώνες κραδαίνουν ποτήρια καφέ με εμφανές το logo της συγκεκριμένης αλυσίδας.  -Δε λείπουν και μερικές βαθυστόχαστες επισημάνσεις του Κοινωνιολόγου, εν είδει κριτικής αποτίμησης, του τύπου «τα Starbucks δεν απευθύνονται σε όλους». Ακόμα και πρωτοετής φοιτητής Μάρκετινγκ, βεβαίως, γνωρίζει ότι μια απ’ τις πλέον τετριμμένες μορφές διαφήμισης αγαθών πολυτελείας είναι ακριβώς αυτή η ανάδειξη του καταναλωτή σε ον που εκφεύγει του μέσου όρου. Γελοία τερτίπια που μόνο τον καγχασμό προκαλούν… 

————————————————– 

Πέραν του αυτονόητου ερωτήματος, γιατί, εν μέσω γενικής εξέγερσης της νεολαίας, η κα Κουλουφάκου επέλεξε «τη γενιά του φραπουτσίνο» ως θέμα της, τίθενται και σοβαρά ερωτήματα για το κατά πόσον κινείται εντός των ορίων της νομιμότητας η -εμφανώς πληρωμένη- γκρίζα διαφήμιση των Starbucks στην …»εφημερίδα των συντακτών»! -Επ’ αμοιβή καταχωρήσεις, ως γνωστόν, δημοσιεύονται εντός πλαισίου και με χαρακτηριστική σήμανση. 

 ————————————————– 

Το καλύτερο το φύλαξα για το τέλος. Σελίδα 35 του Έψιλον: η κα Κουλουφάκου μας «ενημερώνει»:  «Έχετε δει πουθενά διαφήμιση της [εταιρείας Starbucks];Ούτε και πρόκειται (σ.τ.σ.: !!!!!!!!!!), σε όποια από τις 39 χώρες – στις οποίες δραστηριοποιείται- κι αν ζείτε!» 

Το παραπάνω κείμενο είναι από το athens.indymedia 

Advertisements

5 thoughts on “To Starbucks της «Ελευθεροτυπίας»

  1. Λίγο καθυστερημένα αλλά το διάβασα και εγώ. Στο εξώφυλλο αναφέρει ότι θα μιλήσει το άρθρο για τα στέκια των νέων αλλά περιορίζεται στα παιδάκια που πηγαίνουν starbucks. Πάντως τελικά η ελευθεροτυπία κάνει φοβερές διαφημίσεις (έχω μια τάση να γενικεύω…).

  2. ααααα ωραιο
    δηλαδη παίρνουμε 1 πλήρη εικόνα της νεολαιας σήμερα
    Προτείνω λοιπόν
    Να καταργηθούν οι φραποτσίνο και να επιστρέψουμε στον παλιό αγνό και απέριτο ΦΡΑΠΕ (στο μίκρό άσπρο πλαστικό ποτήρι)

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: